Loreen hyllad av Enrique Iglesias efter konsert i Marocko: "Så mäktigt!"

Loreen har för första gången uppträtt i sitt ursprungsland och de positiva reaktionerna från publiken var enorma. Igår natt stod sångerskan Loreen Talhaoui på scenen som förakt till världsstjärnan Enrique Iglesias på festivalen Mawazine Rythmes du Monde i Rabat i Marocko, där hon även har sitt ursprung från sin mammas sida.

Men cirka cirka 45 000 personer i publiken framförde hon låtar som ”We Got The Power” och "Euphoria", samt en cover på Bob Marleys "No Women No Cry". Anledningen till låtvalet har en politisk bakgrund. Loreen berättar för Aftonbladet: "Det här är ett mansdominerat samhälle och de är inte inte så vana vid att se en kvinna, i högtidlig kaftan, stå och rocka på scenen. ”We Got The Power” handlar om att vi alla har makten inom oss, folket har makten. Det är också ett viktigt budskap till kvinnor."

Innan konserten berättade hon om sina nerver: Jag är väldigt nervös. Som artist har jag ett så starkt behov av att ”connecta” med publiken. Svenska publiken vet vem jag är. Jag är mest nervös över att inte lyckas kommunicera. Det känns direkt om du står på scenen. Jag är orolig för att hur de ska ta emot mej, som kvinna, att jag tar plats. Det är skillnad om en Bob Marley står och sjunger ”We Got The Power”... Vi får se hur det tas emot."

Spelningen visade sej bli en succé och efter hennes show kom Enrique fram och berömde hennes insats: "Bra jobbat! Kul att träffas" sa sångaren och log. Loreen avslutar med att säga att det var en mäktig upplevelse och att hon kände stöd från publiken. Även marockanska kritiker har hyllat hennes framträdande.
Källa: Posh24

/love juliiamariahh


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0