Bilder från Polen nudå!

Min kamera dog på Auswitch, så fick låna en lärares kamera (tack o lov!) , hade nämligen ingen laddare med på resan, men fick låna Jennifers sen :) Och nu så har jag lånas lärarens kort och jag kan lägga in alla bilderna nudå :)
Ska försöka skriva på så många bilder jag kan :)

Fredag 30:e mars- första dagen

Mina grejer :)


Vi var o handlade på Lidl :)


Vårat hotellrum - hallen där man kommer in


haha den LILLA tandkrämen, den är Felicias, hahaha xD

EGOBILDER PÅ JULIA:





Hanna var skit söt på den bilden, drf ja la in den :)












Fick denna av Polenbarnen (eller alla i min klass fick varsinn i olika färg) när vi hade vunnit en tävling mot dom :)




Påväg till shoppingcentret :)


Olivia och Felicia (som vi delade rum med)


haha de fick se bilden sen... xd


Hanna :p


Fredagsshoppingen :D


Dagens shopping too :)


Vårt rum till vänster och Felicia och Olivias till höger :)




egopic ;)




Jag, Hanna & Felicia :)













Nu skulle vi ut och äta :)

man plockar maten själv och sen så betalar man efter så mkt som de kostar :)








Maten: Revbensspjäll (blä) , Pommes (kalla, blä) , Kyckling (gick att äta) , Ris (blä) , Något kött (blä).


Jennifer


Felicia


Hanna & Olivia


haha mobiler ! xD


Hanna and me:)








Felicias mobilbakrund :)




Hanna och Jennifer :)


vår lärare Heidi :)


Olivia




Klara!


Här är vi på chokladstället :)


vårt bord :)


På andra sidan gatan fanns en sjukt söt klänning!:O




vår klassföreståndare & hon som var med oss hela tiden, jobbar i den Polska skolan :)


där kom de ! :)


Min :D


Tyckte verkligen INTE om de, inte Hanna heller...


ca en timme senare, Hanna färgar håret på Felicia :)




Olivia


Haha Olivias laktrostabletter xD






Jocke och Felicia






Hanna färgar håret på Olivia :)




De vart färg kvar så de färgade Jockes lugg :)








haha




vi spelade 7an :)


Mina kort :)




Martin & Sebbe kom in och de färgade håret på Sebbe me


Chips :D


haha olivia drog upp sina byxor ! xd




Vi gick upp till alla andra :)




Jag, Olivia & Felicia blåste musik med våra flaskor xD



Lördag 31:a mars- andra dagen







Vi hade lite oh städa efter gårdagen


Frukosten


Klar!


Lunchen innan Auswitch


De andra åt pizza :)


:p

Gjorde så med bilderna från Auswitch ist, för de är så många:







Mat


haha vi hade tråkigt när vi väntade på Felicia xD


xD


Olivia


haha xD

Söndag 1 April - tredje dagen







Frukost ;D


efterrätten efter frukosten :)


hahahah Hanna!! xD


jag e förlovad xD


Felicia & Olivia


My eyes


Hannas öga :)


Påväg till slottet i Krakow :)


Sebbe och Linda :)




















Det är ÄKTA guld :)




Här skulle vi precis på en engelsk guidning (tråkigt) om gamla kungar och sånt, vi fick se deras gravar därinne sen me.




Härinne fick man inte ta några kort ALLS, jag fick bara den här, sen sa en vakt till mej, det stod vakter fan precis ÖVERALLT :O


Vi gick upp för en lång trä-trappa och här är vi längst upp och jag tog en bild ner :)


Här uppe fanns en klocka och om man tar på den så önskar man sej något, just nu är det Felicia som önskar något :) jag önskade med, hoppas de slår in! :D


Sen gick vi och åt på McDonald's . Och här var de sjukt stort, man kan stå som hon och äta :)


Mc


Krakowska gallerian :)


Prövade snygga skor :)


Fanns flera olika färggranna skor som var så glansiga, men dom gula var snyggast :p


Mat


Dagens shopping :)

Måndag 2 april - fjärde dagen









Frukost :)


Bara våran klass fick fika när vi kom till den Polska skolan :)


Sen skulle de uppträda för oss :)






Hon sjöng jätte fint! :)


Right?






ser faktiskt lite ut som Magnus Bäcklund på stilen & så , haha xD


















De gjorde något repotage om Opole som vi var i :)


Fikat, den var inte god.. xD


den var sådär, man mådde lite illa när man åt gelén ovanpå


Påväg till mattelektion


Mattelektion


Kolla vad coola! De har gjort dom på deras mattelektioner :o






vi var med i deras "grupp" på matten :)


Efter en engelska lektion fick några i våran klass kort av barnen ,och jag var en av dom :)


Sen fick vi äta lunch på skolan :)






Allt var äckligt förutom soppan :)


De tackade oss och sånt :)


Lärarna fick presenter




Och vi barn fick en sånhär


Sen gick vi på stan, jag ÄLSKAR orange som ni säkert redan visste (eller?) och här var badrummet i gallerian, snacka om sött!! :D


Hittade världens finaste klänning, och rosetten var skit söt oxå! Men sen när man kom in i affären så var inte rosetten på klänningen? :S
så skulle de aldrig göra i sverige, bara lägga dit saker och sen ta bort dom på de andra klänningarna därinne :O
då ville jag ju inte köpa den längre..


Hittade snygga klackar!! haha, hade nylonstrumpa för att de i affären sa de, annars fick man inte pröva skorna, de kom direkt med en strumpa när man skulle pröva skorna iallafall xD


Kvällens lunch: SKIT ÄCKLIGT!!!!
usch, var nog de äckligaste jag ätit, har aldrig någonsin ätit kebeb med bröd och här var första och sista gången, usch så äckligt de var! Så fick lägga mej hungrig... var så hungrig så jag vart på så jävla dåligt humör...!!!


Smakade den här drickan för första gången, den var jätte god! :) undrar om den finns i sverige?..
var bara tvungen o köpa den eftersom att den såg så fin & god ut! :D

Tisdag 3:e april - femte dagen o sista dagen













Resans sista frukost :)


"De där sötnosarna ska med mej hem!!" tänkte jag :)


Dagens shopping, haha här blev de mest i sista minut shoppingen :D


Packat o klart, hemdags.. :)


Klassfoto - haha jag står och fixar håret! xD


Klassfoto 2


Köpte varsinn cola till Hanna o mej medans vi väntade på att gå in till restaurangen vid 1 :)




bara en halvtimme kvar tills vi ska äta :)


Glas i taket på baren, hehe :)


Olivia





När vi kom till restaurangen :)


Maten :) den var verkligen skit god om man inte tänkte på att endel av potatisen var stenhård o kall :)


Aja, de var alla bilderna från Polen! Har nog fan lagt in varenda en därifrån :) tog ca 800 bilder där eller något, det är bara att börja räkna! haha :) men jag kanske inte har lagt in 5-6 stycken bara, tack för att ni kollat på mina bilder, puss!! <3

/love juliiamariahh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0