Lady GaGa skrev Judas om en ex-pojkvän!








Så det är därifrån hon hämtade det hela förädar-temat ifrån! I en nylig intervju med Nicola Roberts för brittiska MTV, avslöjade Lady GaGa att hennes nya hit-singel Judas inte bara har en religiös sida till sej, den har även en personlig aspekt! Idén för hela sången föddes nämligen ur hennes känslor för en ex-pojkvän.

Hon förklarade, "Jag har haft många ex-pojkvänner som förrått mej - skitstövlar, vi alla har dom. Jag började skriva en låt om en före detta älskare som förrådde mej, som älskade heavy metal-musik.

Sen tänkte jag på de bibliska implikationerna och hur Judas var förrädaren. Och jag tänkte vad jag ville göra med videon... Judas förrådde egentligen inte Jesus eftersom det var en del av profetian. Så jag kom på ett mer befriande sätt att tackla sångens budskap - vi attackerar idén genom att säga att mitt ex förrådde mej och att hans person jagar mej, men jag förlåter dom."

Det finns självklart ingen tvekan om just vilken ex-pojkvän hon talar om. För två veckor sen gjorde hon återigen slut med sin ex-pojkvän Luc Carl, som bara råkar vara en heavy metal-trummis. De har gjort slut och blivit ihop igen i flera år, och att han tidigare var otrogen mot henne är förmodligen en del av sveket som hon syftar på (posh24.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0