Här är vinnarna från iHeartradio Music Awards 2014!

 
Jag stryker under dom som vann och skriver "mitt val" på dom jag röstat på :)
 
Best New Artist:
* Macklemore & Ryan Lewis
* Imagine Dragons
* Florida Georgia Line
* Lorde (vinnare)
* Icona Pop (mitt val)
* Passenger
 
Song Of The Year:
* Justin Timberlake - Mirrors (mitt val)
* Eminem feat. Rihanna - The Monster
* Drake feat. Majid Jordan - Hold On We're Going Home
* Rihanna feat. Mikky Ekko - Stay (vinnare)
* Imagine Dragons - Radioactive
 
Alt Rock Song Of The Year:
* Arctic Monkeys - Do I Wanna Know
* Bastille - Pompeii
* Lorde - Royals
* Imagine Dragons - Demons (vinnare)
* Capital Cities - Safe And Sound (mitt val)
 
Country Song Of The Year:
* Thomas Rhett - It Goes Like This
* Luke Bryan - That's My Kind Of Night
* Blake Shelton - Mine Would Be You
* Blake Shelton - Boys Round Here (vinnare)
* Tim McGraw feat. Taylor Swift - Highway Don't Care (mitt val)
 
EDM Song Of The Year:
Avicii - Wake Me Up (vinnare & mitt val)
* Daft Punk feat. Pharrell Williams - Get Lucky
* Calvin Harris feat. Florence Welch - Sweet Nothing
* Lana Del Rey feat. Cedric Gervais - Summertime Sadness
* Zedd feat. Hayley Williams - Stay The Night
 
Hip Hop/R&B Song Of The Year:
* Drake - Started From The Bottom
* Robin Thicke feat. T.I. & Pharrell Williams - Blurred Lines (mitt val)
* Jay-Z feat. Justin Timberlake - Holy Grail
* Rihanna - Pour It Up (vinnare)
* Drake feat. Majid Jordan - Hold On We're Going Home
 
Artist Of The Year:
Rihanna (vinnare & mitt val)
* Maroon 5
* Justin Timberlake
* Macklemore & Ryan Lewis
* Imagine Dragons
 
Best Lyrics:
Miley Cyrus - Wrecking Ball (vinnare & mitt val)
* Avicii - Wake Me Up
* Macklemore & Ryan Lewis - Same Love
* A Great Big World feat. Christina Aguilera - Say Something
* Icona Pop feat. Charli XCX - I Love It
 
Best Collaboration:
* Eminem feat. Rihanna - The Monster
* Rihanna feat. Mikky Ekko - Stay
* Justin Timberlake feat. Jay-Z
* Jay-Z feat. Justin Timberlake
Pitbull feat. Ke$ha - Timber (vinnare & mitt val)
 
Best Fan Army:
* Demi Lovato
* Taylor Swift (mitt val)
* Lady GaGa
* Ariana Grande
* Austin Mahone
* Rihanna (vinnare)
 
Young Influencer Award:
Ariana Grande
 
Instagram Award:
Austin Mahone
 
iHeartRadio Innovator Award:
Pharrell Williams
 
 
/love juliiamariahh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0