Raseriet: Jag är förbannad

Europa krossade svenska ­folkets vilja.
Sent i lördags natt var både YOHIO och hans pappa starkt kritiska mot jurygrupperna.
– Europa är efter, de dissade för att de inte fattade ­grejen, säger YOHIO.


Efter juryrösterna låg han näst sist.
Det räckte inte att han fick ­tittarnas högsta poäng.
I lördags kväll snubblade den förhandstippade vinnaren YOHIO, 17, på målsnöret, och fick se sej slagen av Robin Stjernberg.
- Jag kände bara, vad fan ­Europa, kom igen då! Hade jag fått några mer poäng från dom hade jag vunnit. Nu känner jag att pressen har släppt, säger han och rättar till de rosafärgade hårtopparna.


”Skandal”, ”lägg ner”, ”sjukt” löd tittarnas hårda kritik mot juryn efter storfavoritens ­nederlag.
– Kassera den internationella juryn. Låt tittarna ta hela ­beslutet. Då blir det ju faktiskt bästa låten som vinner, skriver Chris.
– Svenska folket röstade på YOHIO! Men ändå vann han ­inte! Fy fan vad dåligt. Låt svenska folket bestämma. Bort med ­juryn!!!!! kräver Malin.
YOHIO själv säger att det känns ”surt” att han föll i Europa.
– Det bevisar bara att Europa är efter, Sverige är för en gångs skull före när det gäller att ­acceptera något nytt. Europa dissade mej för att de inte ­fattade grejen. Vi måste tålmodigt vänta på att Europa ska ­fatta, säger han, och fortsätter:
– Europa förstår inte mej, jag ser ju väldigt extrem ut. De trodde väl att jag var en tjej. De är för trångsynta, säger han.
När SVT:s kameror slocknat fick YOHIO en lång kram av sin pappa och manager Tommy Rehn.
– Jag viskade åt honom att vi vann Sverige och det är jätteroligt, men det är jättekonstigt att Europajuryn röstade som de röstade. Jag trodde vi skulle hålla oss på övre halvan.


Andraplatsen gör Tommy upprörd:
– Det var förkrossande när Sverigerösterna kom. Det är orättvist, det borde väl ändå ­vara Sverige som röstar fram sin favorit till Europa. Vi har startat något kul och viktigt, men ikväll kommer vi att ­sörja.
– Just nu är jag så förbannad. Vi är så glada att vi fick folkets röster, på så sätt är vi vinnare, men det är det här tävlingsmomentet som rör upp känslor ... Det kanske lägger sej snart men nu är jag bara mest förbannad, fortsätter Tommy Rehn.
I fjol var Europajuryn överens med svenska folket om att Loreen var vinnaren. Hur röstningsförfarandet ska se ut nästa år återstår att se, enligt producenten Christer Björkman.

– Nu finns det inga kommentarer, vi tittar på allt när vi får utvärderingen och när vi sätter oss ner och tittar igenom året. Vi måste också se hur det går för Robin i Eurovision song contest och se över hur vi ska göra efter det, säger Christer Björkman.


Om en månad åker YOHIO till Japan där han släpper en platta på japanska.
– Där kommer jag att vara med i väldigt större tv-program än det här, tihi.

Kommer du att ställa upp i Melodifestivalen igen?
– Ja, verkligen. Med en egenskriven låt, förhoppningsvis. Nästa gång visar vi Europa också.
YOHIO festade sent i natt tillsammans med sina vänner och konstaterade:
– Jag är Sveriges segrare.






Källa: Aftonbladet

/love juliiamariahh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0