Marilyn Monroes utlämnade brev säljs på auktion

Det har spekulerats i att Marilyn Monroe inte dog av en överdos utan mördades.
Klart är i varje fall att den blonderade sexsymbolen inte mådde bra.

I maj ska ett brev från henne auktioneras ut där hon skriver om hur hennes värld är på väg att rasa samman.
– Min vilja är svag, men jag står inte ut med något. Jag låter galen, men jag tror att jag håller på att bli galen, skrev hon på ett brevpapper från Los Angeles-hotellet Bel-Air.
Brevet skrev Marilyn till sin mentor, dramaläraren Lee Strasberg, strax innan hon dog den 5 augusti 1962.
Den 30 maj ska brevet auktioneras ut. Det väntas inbringa 200 000 – 350 000 kronor.
I brevet skrev Marilyn också:
– Det är bara det att när jag ställer mig framför kameran försvinner min koncentration och allt jag försöker lära mej. Det får mej att känna som om jag inte alls existerar inom den mänskliga rasen.
Källa: Nöjesbladet

/love juliiamariahh


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0