Martin Stenmarck, Magnus Carlsson & Lotta Engberg riskerar 2-års fängelse!

Idag inleddes rättegången mot Lotta Engberg, Magnus Carlsson och Martin Stenmarck som alla är misstänkta för skattebrott alternativt vårdslös skatteuppgift.
Först ut att höras av åklagaren var Martin Stenmarck, 40. Enligt Skatteverket ska han under flera år ha tagit emot stora summor pengar svart av artistbokaren Bruno Tillander i samband med spelningar och skivsigneringar, totalt 815 000 kronor.

Men när Stenmarck frågades ut av åklagaren tillbakavisade han de stora beloppen och hävdade att han bara fått summor på "2 000 till 4 000". Pengar som skulle täcka kostnader för kläder, resor, mat och eventuell förstörd utrustning.
Hur just det beloppet räknades fram mindes han inte.
– Jag minns inte. Det gick fyra fem gånger och så fick jag ett kuvert med pengar, säger Martin Stenmarck.
Han erkänner också att han inte ens tittade i kuverten ibland.
– Ibland kollade jag inte ens hur mycket det var i kuvertet. Jag litade fullt på Bruno, säger Martin Stenmarck.

Den ersättning han fick redovisades aldrig.
– Det var av ren dumhet, jag tänkte att det var så lite pengar, säger han.
Inte heller sparade han några kvitton.
– Jag har inte sparat något.
Källa: Aftonbladet

Magnus !? Trodde jag inte... :(
En av mina största svenska idoler..

/love juliiamariahh


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0