Letterman hånade Lindsay Lohan - får kritik

Lindsay Lohan var gäst i legendariska tv-programmet ”Late Show” på tisdagen. David Letterman skämtade, pikade och ställde hårda frågor.
Han började med att skämta om att han ingått ett vad med bandledaren Paul Schaeffer om att gästen skulle bli sen.
– Jag var här tidigt – så du är skyldig Paul pengar nu, sa Lohan.
Letterman tog även upp att Lohan anklagats för stöld – bland annat av dyra smycken och en klänning.
– Ja eller nej – stjäl du saker?
– Gör du? Stjäl du dina egna koppar? kontrade Lohan.

Letterman frågade sen om hon inte borde vara på rehab nu.
– Har du inte koll på något av det som händer? Den 2 maj, svarade Lohan.
När pratshowvärden frågade varför hon skulle in på behandlingshem protesterade Lohan:
– Det här pratade vi inte om i förintervjun. Sanningen är att jag är som mest hälsosam och lycklig när jag jobbar. Och jag tror att det här är en möjlighet för mej att kunna fokusera på det jag älskar i livet. Jag tycker inte att det är något dåligt. Jag tycker att det är en välsignelse, inte en förbannelse.
Letterman fortsatte i samma spår och frågade om problemet är att hon dricker för mycket.
– Vi har pratat om det här tidigare, svarade hon bara.

Charlie Sheen uppges ha gett Lohan pengar, men det ville hon inte bekräfta.
– Du får fråga honom om det.
– Jag trodde att du skulle vara snäll! utbrast hon senare.
Letterman undrade varför hon alltid ”hamnar i trubbel”.
– Jag vet inte. Jag är en måltavla och har alltid varit det och jag har satt mej själv i situationer som, du vet, jag tar fullt ansvar för. Det var inte roligt, och jag var omogen och gick igenom en fas. Och jag hade mycket familjegrejer som hände och saker som skedde i mitt liv.
Mot slutet av intervjun hyllade Letterman sin gäst för hennes mod. Lohans ögon tårades.
– Du har tillräckligt med ryggrad, hållning och självkänsla för att komma hit och prata med mej, sa han.

Lindsay Lohan är aktuell i ”Scary Movie 5”, men även ”The Canyons” som skrivits av Bret Easton Ellis och regisseras av Paul Schrader. Författaren rasade mot grillningen i ”Late show”.
– Jag ligger i sängen och ser David Letterman som säger tröttsamma skämt om Lindsay Lohan. Jag hejar på henne, skriver Bret Easton Ellis på Twitter.
– Lindsay: fantastisk hos Letterman. Jag önskar dej allt det bästa. Längtar till augusti då ”The Canyons” kommer ut och du får visa alla hur jävla fantastisk du är, skriver Ellis.
Källa: Nöjesbladet

Tänkte ladda upp videon på intervjun imorgon om ni vill! David verkar sjukt elak, det var ju illa att han frågade så? :o

/love juliiamariahh


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0