Katy Perry: Jag hade ingen barndom

Katy Perry: "Jag hade ingen barndom"

Sångerskan berättar om sin strikt kristna uppväxt

Katy Perry
är inte direkt sinnebilden av en troende kristen, även om hon råkar ha ”Jesus” ingraverat på handleden och växte upp i en strängt kristen familj. Men kanske är det just på grund av hennes uppväxt som hon idag har tagit en annan vändning. I en intervju i senaste numret av Vanity Fair berättar nämligen sångerskan om hur hon gick miste om sin barndom – just för att hennes föräldrar var djupt troende.

Saker som hennes vänner, som växte upp i sekulariserade familjer, fick göra var strängt förbjudna för den idag 26-åriga stjärnan. Katy berättar hur hon inte fick läsa någonting annat än Bibeln och att popmusik bara var att glömma; i smyg fick hon ta emot CD-skivor från vännerna och lyssna på i största hemlighet.

Och sexliv? Det vågade hon inte ens prata om. I stället fick sångerskan – utan föräldrarnas vetskap – besöka en mödravårdcentral för att få kunskap om blommor och bin.

— Det ansågs vara likvärdigt med en abortklinik… Jag var alltid rädd att jag skulle bli bombad när jag var där, berättar hon för tidningen.

Men även den här sagan har ett lyckligt slut; Katy förklarar att hon och föräldrarna nu har rett ut allt gammalt groll om trosuppfattning och politiska olikheter.

— Jag tror ibland att föräldrarna växer upp samtidigt som barnen... Mina växte tillsammanns med mej, vi samexisterar. Jag försöker inte att förändra dom längre, och jag tror inte att de försöker förändra mej heller. Vi har enats om att vi tycker olika.

Stjärnan berättar även att hon har lärt sej att vara tillmötesgående när det gäller maken Russell Brands religion.

— Russell är hindu, och jag är inte riktigt involverad i det där. Han mediterar på morgonen och kvällen, och jag har börjat göra det för att det får mej balanserad. Men jag låter honom bara vara sej själv, och han låter mej vara som jag är.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0